بلاگ

وقتی پشتیبانی در حال فراموشی است

طولانی بودن تعطیلات عید (15 روز)، باعث بروز مشکلاتی در پشتیبانی از وب سایت ها می شه. همونطور که تو تصویر زیر می بینید، پهنای باند سایت Fastclick که مجری تبلیغاتی سایت های بزرگی هست، تموم شده و باعث بروز مشکلاتی شده. وقتی پشتیبانی خوبی صورت نگیره و پهنای باند تموم بشه، نتیجه اش میشه هدر رفتن سرمایه افرادی که روی سایت تابناک گذاشتند و هزینه های گزافی رو بابت بنرهای تبلیغاتی دادند اما نتیجه اش شده؛ یک صفحه نمایش اتمام پهنای باندو و به همین راحتی، کاربر به جای اینکه به سایت مرتبط با بنر تبلیغاتی بره، یک صفحه نامربوط رو می بینه.

پشتیبانی

عمده دلیل مشکل بالا، همین تعطیلات طولانی عید بوده که کسی پشتیبانی از سایت رو عهده نداشته و این مشکل به وجود اومده. مشابه این مشکل برای ما هم تو سال 86 بوجود اومد. ما از سایت farahost.com سرویس گرفته بودیم و روز دوم عید، هارد ایمیل سرور پر شده بود و ایمیل  مشتری های ما queue می شد. این در حالی بود که ما منتظر یک ایمیل کاری مهم بودیم و در نهایت به خاطر این مشکل، 7000 الی 8000 دلار ضرر کردیم. جالبه وقتی به مدیر شرکت گفتیم این چه وضعشه؟ جواب دادن که فوقش 2 تا ایمیل لطیفه و جوک بود که نگرفتید! ما هم بعد از این قضیه تصمیم گرفتیم که سرویس هایی که نیاز به پشتیبانی داره از نمونه های داخلی استفاده نکنیم و یا حدامکان به سمت سرویس دهنده هایی نریم که نهایت کاربرد یک ایمیل رو تو فرستادن جک و لطیفه می دونند!

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *