رمز ساز یک بار مصرف بانک سپه

رمز ساز یک بار مصرف چیست؟

یکی از راه های احراز هویت در سامانه های مختلف همانند صفحه ایمیل یا اینترنت بانک، دریافت نام کاربری و رمز ورود می باشد. ولی همیشه این تهدید وجود دارد که نام کاربری و رمز ورود به شکلی ناخواسته افشا گردد و مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار بگیرد. نگهداری امن رمزها به خصوص اگر به مسائل مالی مربوط شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای نگهداری امن رمزها،روشهای مختلفی پیشنهاد شده است. یکی از این روش ها استفاده از رمز یک بار مصرف (OTP) میباشد. در این روش رمز را با وسیله رمزساز تولید میکنند. هر رمز نیز فقط یکبار قابل استفاده است. از آنجا که رمز به منظور استفاده ای تولید شده است؛ اگر درحین استفاده به هر دلیلی افشا شود؛ دیگر فاقد اعتبار است و امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

امکانات رمزساز سپهبانک سپه به منظور حفظ امنیت مالی مشتریان خود، اقدام به تولید برنامه رمزساز کرده است. این نرم افزار برروی گوشی های اندروید و ایفون قابل نصب است و استفاده از این برنامه هیچ هزینه ای را به مشتری تحمیل نمی کند. از مهمترین خصوصیات رمزساز سپه موارد ذیل است:

1- نصب برروی چند سیستم

این امکان وجود دارد که مشتری برنامه رمزساز خود را برروی چند سیستم مختلف نصب کند. بعد از فعال سازی هر کدام، میتوان همزمان از آن ها استفاده کرد. فعال سازی به فرآیندی گفته می شود که برنامه را برای استفاده مشتری مشخصی آماده میکند.

2- استفاد چند مشتری از یک نرم افزار

همچنین این امکان وجود دارد که برروی یک برنامه نصب شده، رمزساز مشتری های مختلف را فعال سازی کرد . در این حالت هرمشتری با نام کاربری و رمز ورود برنامه به اطلاعات رمز ساز خود دسترسی پیدا می کند و رمز معتبر برای آن مشتری تولید خواهد شد.

 

برای نصب آخرین نسخه برنامه رمزساز بانک سپه برروی گوشی موبایل خود ابتدا به سایت https://www.ebanksepah.ir/ مراجعه کنید.